.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اينبار نامه اعتراضي دکتر حسن تامینی ؛
تداوم انتقاد نمایندگان گیلان از استاندار
دکتر حسين تامینی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به استاندار گیلان، از همه مدیران و مسئولین استان خواست تا با حفظ وحدت و همدلی برای حل مشکلات استان بکوشند و زمان را با دامن زدن به اختلافات هدر ندهند
تداوم انتقاد نمایندگان گیلان  از  استاندار

دکتر حسين تامینی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به استاندار گیلان، از همه مدیران و مسئولین استان خواست تا با حفظ وحدت و همدلی برای حل مشکلات استان بکوشند و زمان را با دامن زدن به اختلافات هدر ندهند. مشروح اين نامه كه نسخه اي ازآن به پايگاه خبري شمال نيوز ارسال شد ،به شرح زیر می باشد:

الحمد لله الذی لهذی هدینا
برادر عزیز؛جناب آقای مهندس قهرمانی چابک
استاندار محترم استان گیلان
با سلام. آرزوی توفیقات الهی برای شما و همکارانتان
چند وقتی است که اختلافات استانی مشام همه را آزرده کرده و دلسوزان گیلانی از ادامه ی این روند نگران اند. در نشست خبری که با گیلانیان مقیم تهران هم داشتیم، از اینجانب خواستند تا در جهت رفع این اختلافات کاری بکنیم؛ چون این عزیزان طرح و انتشار این اختلافها را –که در سایتها و جراید و روزنامه ها انعکاس پیدا می کند- دور از شأن گیلانی و گیلان ارزیابی می کنند.
برادر ارجمند! وقتی اینجانب وارد عرصه ی انتخابات مجلس شورای اسلامی شدم، خواسته ی عمده ی مردم حوزه ی انتخابیه ام ((حفظ وحدت و همدلی نمایندگان و مسئولین گیلانی)) بود که خواسته ی درستی هم بود؛ زیرا مردم به این تشخیص رسیده بودند که گیلان بیشترین آسیب را از تفرق خورده است. همین هفته ی پیش –قبل از اینکه به محضر مبارک مقام عظمای ولایت شرف یاب شویم- خدمت حضرت آیت الله قربانی، نماینده ی محترم ولی فقیه در استان گیلان، رسیدیم و خواستیم تا چاره ای در این باره اندیشیده شود. فرمایشات آیت الله قربانی در نشست مجمع نمایندگان استان گیلان هم تماماً تأکید بر ضرورت حفظ وحدت بود. شور و شوق مردم در دیدار با مقام معظم رهبری و فرمایشات معظم له نیز اوصاف کم نظیری در خصوص گیلان و گیلانی بود که انشاا.. در حفظ آن، با هم بیش از پیش کوشا باشیم.
برادرم! من در اولین نطق خود در صحن علنی مجلس، از گیلان بسیار بد گفتم و مشکلات گیلان –خصوصاً شهرستان رشت- را برشمردم. مشخصاً این نکته که : همه ی شهرهای بزرگ دنیا افتخارشان به رودخانه های داخل شهر است، ولی ما دو رودخانه در شهر رشت داریم که یکی مقام اول آلوده ترین و دیگری مقام دوم آلوده ترین رودخانه ی جهان را دارند! مشکلات آب و برق و گاز و ... را هم طرح کردم و بسیار گفتم. اما یکی از دوستانم که خارج کشورند، برای من پیغام(ایمیل) فرستاد که فلانی! چقدر زیبا چهره ی استان گیلان را خراب کردی! از من انتقاد کرد که: مردم به شما رأی دادند تا چهره ی زیبایی از گیلان بسازی، ولی شما با این گفته های خود در دنیا به گیلان آسیب رساندی. البته من این پیغام را گرفتم و سعی کردم با تلاش های شبانه روزی، هرجا نیاز به ساختن و آبادانی گیلان بود کوشا باشم و ادبیات گفتاری من هم نسبت به گیلان عوض شد. برادر عزیز! این پیغام برای همه ی ماست و مردم شریف گیلان هم خوب می دانند که اختلاف به سود گیلان و گیلانی نیست.
اینجانب در مصاحبه های خودم از شما به عنوان یک استاندار ((بومی و متخصص و با تجربه)) یاد کرده ام که همه از سر صداقت بوده و هرچند زعم عده ای خوش نیامد، ولی عده هم از من تشکر داشتند. اما به نظر من له وعلیه گفتن ها قطعاً از سر خیرخواهی است، که باید قدردان آن باشیم.
برادرم!این پست و مقام ها اگر ماندنی بود به من و شما نمی رسید؛ بنابراین، از فرصت هایی که به ما داده شده باید بهره ی بهینه بگیریم و قدردان باشیم؛ زیرا همه چیز مثل برق و باد می گذرد. مثل همین نمایندگی ما که حدود 3 سال رفت و باید منتظر قضاوت مردم بنشینیم که به فرموده ی امام راحل(ره): ((مردم بهترین قضاوت کننده درباره ی عملکرد شما هستند.))
شنیده بودم وقتی که برای استانداری انتخاب شده بودید فرموده اید: ((من آمده ام تا جانم را برای گیلان فدا کنم.)) حال در این زمان، که عده ای به اختلاف دامن می زنند، باز هم گفته اید: ((ما وقت برای پرداختن به اختلافات نداریم)) واقعاً همینطور است؛ ما این همه مشکلات در گیلان داریم: بیکاری آشکار و پنهان، مشکلات کارخانه های: فرش گیلان – فومنات – پوشش – پتروشیمی – فولاد – خاور – نخ پنگوئن – پارس کادوس – کنف کار – پارس دارو – ایران برک – پیشروناب – ایران پوپلین و ... بسیار دیگر کارخانه هایی که در حال ورشکستگی هستند و پارسال فقط 156 واحد صنعتی در گیلان از بانک ها استمهال گرفتند. بماند کارخانه های برنج کوبی که صاحبان آبرومند روستایی آن ها درگیر بانک کشاورزی اند؛ تقریباً بیشترین آمار بیکاری را داریم و بسیار جوانانی که اجباراً بیمه ی بیکاری را می گیرند.
مشکلات سدهای نیمه کاره ی شهر بیجار – شفارود – پل رود و سدهای لاستیکی را هم به این چالش-های نگران کننده بیفزایید. ما بیش از 40 رودخانه ی پر آب در گیلان داریم که همه بلا استفاده به دریا می ریزند و امسال هم در بخش کشاورزی با کم آبی مواجه هستیم و هم گریه ی کشاورز، که برای زمین زراعی آب ندارد. این در حالی است که ما بیشترین بارندگی را در گیلان داریم.
جناب آقای استاندار، برادر عزیز! در اکثر روستاهای ما مردم آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ندارند. ما قرار بود به 675 روستا گاز برسانیم ... چه شد؟ یا چرا تولید آبزیان ما سیر نزولی طی می کند؟ از ماهی – میگو و خاویار گرفته تا عدم استفاده ی درست از آب بندان ها و گرفتاری صیادان و پره داران که دل آدمی سنگ هم اگر باشد از وضعشان به درد می آید.
برادرم! البته از جزئیات مشکلات کشاورزان که می دانم خوب می دانید امسال چه بلایی سرشان آمده؛ از کمبود علف کش گرفته تا سم دفع کرم ساقه خوار برنج بلایی بود که به سر کشاورز آمد و هم در تأمین کود و آب مشکلاتی داشت. بانک کشاورزی هم انگار از مال خالصه ی پدرش به این کشاورزان زحمتکش وام می دهد که چنین منت هایی بر سرشان می گذارد. در کنار اینها از مشکلات و از بیماریهای صعب شان هم باید گفت: از بیماریهای رماتیسمس گرفته تا الخ. اگر کشاورز چاره ای داشته باشد، قطعاً کشاورزی نمی کند. چون هیچ کجای دنیا اینچنین بلایی بر کشاورز نازل نمی شود. وقتی به اکثر روستاهای شهرستان رشت می روم خدا شاهد است که از دیدن کشاورزان خجالت زده هستم. چه جوابی برایشان داریم؟ شما خوب می دانید که کشاورزی به هیچ وجه صرفه اقتصادی ندارد و هرچه نعمت بوده به نقمت تبدیل شده و هرچه فرصت بوده برای ما به چالش تبدیل شده است. این از کشاورزی عمده ی ما که برنج کاری است.
آیا اگر خسارت وارده ی امسال به کشاورزان مشمول استفاده از حق بیمه نمی شود، باید چه چاره ای اندیشید و چگونه از این حق بهره جست؟ آیا نمی شود بدیهی کشاورزان را استمهال نمود یا حق آب کشاورزی آنان را نگرفت یا نیم بها اخذ کرد و سایر خدمات؟ بقیه هم همینطور است. مثلاً ما هفت هزار تن پیله ابریشم تولید می کردیم، رسید به ششصد تن. هفتاد تن صید کیلکا داشتیم رسید به سه تن. پنبه و دانه های روغنی و چای و مشکلات گلخانه داران بماند.
برادرم! البته حق با شماست : ((وقت برای پرداختن به اختلافات نداریم)) وقتی حدود 2000 بیمار سرطانی گیلانی فقط پیش من پرونده دارند؛ بماند بیماری های خاص دیگر همچون هموفیلی، تالاسمی و بیمارانی که برای پرداخت حداقل هزینه برای شیمی درمانی ماندند و بیماران عفونی و بیماران روانی که با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و خانواده هایشان چه اشک ها پیش من روسیاه نمی ریزند.
برادرم! احساس شرمساری می کنم که این همه مشکلات را ببینیم و وقت برای اختلافات بگذاریم. مگر نمی بینیم چه تعداد مددجوی کمیته ی امدادی داریم یا مددجویای روستایی که بیمه ی خدمات درمانی آن ها هم مشکل دارد؟ یا دفترچه های بی خاصیت روستایی و انسان های شریفی شرمنده ی خانواده شان می شوند؟ اضافه کنید خانواده هایی که مشکلات اعتیاد را هم باید به دوش بکشند؛ این همه آسیب های اجتماعی، از خودکشی گرفته تا طلاق و از هم پاشیدگی خانواده های شریفی که من و شما در واقع – بنا به گفته ی حضرت امام(ره)- خادم آنها هستیم، در گیلان داریم، آنوقت به دنبال تخریب همدیگر هستیم. من مقصر هستم. اگر من به وظیفه ی خودم درست عمل می کردم کار به اینجا نمی کشید. وقتی طی یک سال در روستای خودم 3 مورد قتل اتفاق می افتد امنیت روحی از مردم سلب شده که باید پاسخگو باشیم.
برادر عزیز! از کجای گیلان بگویم؟ همه ی روستاهای رشت را دیده ام و با دقت مورد بررسی قرار داده ام. اکثر کشورهای بزرگ دنیا را هم دیده ام و شما هم خوب می دانید که گیلان همه ی نعمت ها را دارد، اما ما نتوانستیم درست از آنها بهره برداری کنیم. شما می فرمائید : ((ما فرش جلوی پای سرمایه گذار پهن می کنیم)) ولی چرا سرمایه گذاران ما همه ناراضی هستند؟ دیگر مردم باور ندارند.
مشکلات برق گیلان، محیط زیست گیلان، از شهر رشت تا حاشیه شهر رشت (مثل فخب در بخش مرکزی و کنار شهر رشت که همه نوع آلودگی در رودخانه هایش پیدا می شود) و یا آلودگی زباله ی سراوان که همچنان مشکل آفرین است. مشکلات ورزش گیلان هم، با این همه استعداد (خصوصاً ورزش های بومی محلی) خود حکایتی طولانی است که بماند.
بنده به عنوان یک عضو هیئت علمی دانشگاه هروقت به دانشگاه های دولتی و خصوصی گیلان می روم دلم می گیرد که چرا باید این همه مشکلات داسته باشند؟ برادر خوب! می دانید چرا؟ چون به جای اینکه وقت بگذاریم و به رفع مشکلات بپردازیم، وقت خود را برای اختلافات بی خودی می گذرانیم. ما می دانیم شما یک روزی آمدید و یک روزی هم خواهید رفت؛ اما ((چرا عده ای چهره ی زیبای گیلان را با ناخن های منافقانه ی خودشان خدشه دار می کنند؟))، این همان حکایت نگرانی های مردم گیلان است که ((گیلانی ها از همدیگر حمایت نمی کنند و گیلانی ها به جای اینکه دست همدیگر را بگیرند، آن را پس می زنند)) گیلانی ها با هم همدل نیستند که دلیل صحت و سقم آن خاطرات خودمان بعد از انتخابات ریاست جمهوری است. نمایندگان یکی از استان ها 40 وزیر از استان خودشان به رئیس جمهور معرفی کردند، ولی ما حتی روی یک نفر از گیلانی ها هم نتوانستیم به توافق برسیم! مثال های دیگر بماند.
البته شما واقفید که همیشه روی دو چیز تأکید داشتم : یکی اینکه ما گیلانی ها باید به این باور برسیم که می توانیم و دیگر اینکه باید همدل و هم جهت باشم. انتقادی که اکثر مردم از ما دارند این است که : چرا از گیلانی و بومی بیشتر استفاده نمی کنید؟ صد البته منکر زحمات غیر بومی ها در استان نیستیم ولی استفاده و بهره مندی از نیروهای برجسته و کارآمد گیلانی باید در الویت باشد و این مهم همیشه مورد تأکید اینجانب بوده است، ولی نمی دانیم مشاورین شما چه کسانی هستند و یا چرا مشورت نمی کنید؟ و چرا تصمیمات مهم پشت درب های بسته گرفته می شود؟ درحالی که این همه دین مبین اسلام بر مشورت تأکید دارد.
برادرم! شما به عنوان یک استاندار با تجربه ی بومی بفرمائید تیمی که برای استان گیلان تعریف شده، چه تیمی است؟ آیا اعضای این تیم همگون هستند؟
نقص افراد را چه کسی باید مشخص کند و چقدر افراد به وظایف خودشان عمل می کنند؟
ما الآن سفر سوم استانی رئیس جمهور محترم را پیش رو داریم. چرا بسیاری از مصوبات سفر اول و دوم تحقق پیدا نکرده است؟
چند بار با هم برای رفع مشکل راه آهن قزوین-گیلان و باقیمانده ی بزرگراه منطقه ی رودبار، گاز و برق و آب (خصوصاً پروژه های فاضلاب بانک جهانی و کلان شهر شدن رشت)، قطار شهری، کشاورزی و ... به وزارت خانه ها رفتیم؟ البته طی دو سال اخیر زحمات زیادی کشیده شده است و بنده واقف به زحمات همه ی مسئولین استانی هستم که جای تقدیر و تشکر دارد؛ ولی برادر من! فقط می خواستم بگویم : با این مشکلاتی که در گیلان داریم واقعاً وقت پرداختن به اختلافات را نداریم.
شاید شما و یا کسی که این نوشته را بخواند، تمایل پیدا کند برای من جوابیه ای بنویسد؛ اما من خودم می گویم : همه ی ما مقصریم؛ نیاییم همدیگر را متهم کنیم. به جای اینکه وقت خود را صرف پرسش و پاسخ های اختلاف برانگیز تلف کنیم، بهتر است فکر کنیم : چه کار کنیم که در آینده نزد خدای متعال و شهیدان والا مقام و مردم عزیز استان گیلان سرافکنده و شرمنده نباشیم؟
من الله التوفیق.
برادر شما – تأمینی
نماینده مردم فهیم شهرستان رشت و حومه در مجلس شورای اسلامی
و عضو کمیسیون بهداشت و درمان


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رودسری 29 دي 1389
جواب شما جناب نماینده معلوم است مدیریت ارشد استان دست کسانی است که بیشترین وقت خود را در امور حاشیه و غیر ضروری صرف میکنند برای پروزههای کلیدی وقت نمی گذارند و نظارت ندارند جای سازمان مدیریت و مدیران کاردان آنها خالی الذین روز به روز بد تر از این است
نا شناس 29 دي 1389
واقعا تأمینی حرف دل مردم را زد،نه مانند بعضی از آقایان با چماق اصولگرایی بر سر استاندار زد و نه این که فقط از استاندار تعریف کرد.آقایانی که فقط بلدن از استاندار تعریف کنند هنر این نیست که در مواقع حساس در میان مردم باشی که البته این هم به جای خود ارزش دارد،هنر آن است که الآن بشماری بگویی چه مشکلاتی از گیلان برطرف شده.
راستی گیلان فقط شرق گیلان نیست.شهرستان رودبار با این که دومین شهرستا وسیع در گیلان هست جزء گیلان می باشد اما ظاهرا رسانه رودبار را فراموش کرده اند.رودبار فقط مسیر اتوبان نیست.عمارلو خورگام رحمت اباد هم در زیر مجموعه استان هستن آقای قهرمانی.
كارمند ارشاد گيلان 30 دي 1389
سلام آقاي تاميني چشم ما روشن . مدير كل گيلاني اصيل آشنا با مسائل فرهنگي داشتيم يا لااقل چهره حوزوي و دانشگاهي داشت از خيلي از اين مديران دم پيتي قوي تر بود بمحض رفتن ايشان نامه از ديوان محاسبات ر سيد كه اداره ارشاد 59 كارمند قراردادي اضافه دارد و بايد اخراج شوند آقاي تاميني من و امثال بنده بيش از ده سال قراردادي هستيم . 5 سال مدير كل قبلي پورعيسي از ما دفاع كرد خدا لعنت كند امثال همكاران بي خاصيتي كه ايشان را با تهمتها و افتراهاي كذب متهم كردند و برايشان فضا سازي كردند و هيچكس به داد ما نرسيد و هنوز در اداره كل عليه ايشان جو سازي مي كنند . اين تازه اول كار است كه ما مدافع خود را از دست داديم . اين آدمهاي زن و بچه دار كجا بروند . دزدي كنند يا گدائي . ما كه بدبختيم آيا بايد در دولت آقاي احمدي نژاد بدبخت تر شويم ؟
منصف 30 دي 1389
دکتر جان سلام فعاتترین نماینده رشت شما هستید شاید بخاطر دکتر بودن بی حال نیستی بقیه که در ایجاد شور و واویلا و بلوا راه اندازی از دوره های قبل که مدیر این مراکز بودند تخصص دارند . والله نه عمرانی هستند نه فرهنگی و نه سیاسی فقط بلدند دعوا کنند و ارزشها را زیر سوال ببرند
محمد جوادی 30 دي 1389
آقای تامینی فریب کوچکی نژاد باند باز را نخور وبه اتها مات واهی که از سوی او به استاندار زده شد دل نبند .او می خواست داداش بازنشسته اش ودایی جانش مادم العمر بعد از بازنشستگی مشاور باشند وملت را بچاپند .در صورتی مردم شریف گیلان با لاخص مردم فهیم رشت خدمات برجسته استاندار را از یاد نبرده ونمی برند.متاسفانه بعضی از نمایندگان (البته دور ازشما )همیشه می خواهند هم از مسولین سواری بخورند هم از مردم که این کار اصلا پسندیده نیست و الا اگرنقد منصفانه باشد ایرادی بر آن وارد نیست ولی انتقاد بعضی از نماینده از لجاجت وزیاده طلبی نشات می گیرد .بنده به شما ارادت دارم وبه ضرس قاطع می توانم بگویم جنابعالی از آن دسته نیستید.
نا شناس 30 دي 1389
احسنت
نا شناس 30 دي 1389
بار ها گفتهام و نوشته ام اختلاف افکنی به ضرر گیلان است. ولی آقا ی کوچکی نژاد زمانیکه مدیر هنرستان بود همیشه بر عکس جمع سخن میگفت تا معروف شود.از اختلاف هیچ کس سود نمی برد.رمز پیشرفت ما وحدت .وحدت .وحدت است .دکتر جان تی بلا می سر
نا شناس 30 دي 1389
يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ ﴿۱۳﴾اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى‏ترديد خداوند داناى آگاه است (13حجرات
یاسر 30 دي 1389
دکتر تامینی شما که فقط به بخشداری لشت نشا چسبیده ای و گویا رشت را به کلی فراموش کرده ای / چرا خود شخص شما تنها برای لشت نشایی ها کار می کنی؟ / پاسخ بده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نا شناس 1 بهمن 1389



خدا به شما فرمان مى‏دهد كه سپرده‏ها را به صاحبان آنها رد كنيد و چون ميان مردم داورى مى‏كنيد به عدالت داورى كنيد در حقيقت نيكو چيزى است كه خدا شما را به آن پند مى‏دهد خدا شنواى بيناست (۵۸)


إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُم بَيْنَ النَّاسِ أَن تَحْكُمُواْ بِالْعَدْلِ إِنَّ اللّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُم بِهِ إِنَّ اللّهَ كَانَ سَمِيعًا بَصِيرًا ﴿۵۸﴾ سوره نسا
کشاورز زاده 1 بهمن 1389
اقای دکتر بشرطی مقبول مردم هستی که گیلان را از دست این استاندار نجات دهی والسلام ضمنا گول این کوچکی و آقا را نخور!
خانواده شهید 1 بهمن 1389
آقای تامینی ما خانواده شهدا به جنابعالی که خانواده شهید هستید رای دادیم که مثلا شما مشکلات ما را بیشتر می فهمی خودت میدانی از زمات روی کار آمدن این رئیس بنیاد شهید خانواده ها چقدر مشکل دارند وی اصلا از این قشر نیست وکاری هم به خانواده شهید ندارد فقط می خواهدجیب خودش را پر کند خودت یک جا گفتی هفته ای یکصد شکایتی از بنیاد داری پس چرا در این نامه چیزی نگفتی ؟ بگو تا باورمان شود خانواده شهدا را فراموش نکردی
آیمن 3 بهمن 1389
آقای دکتر خدا شما را حفظ کند که حرف دل خیلی از مردم را مکتوب کردید خیلی خوشحالم که در استان ما شخصی مثل شما با این درک و فهم و احساس مسئولیت وجود دارد دکتر دوست داریم.
رضا 11 بهمن 1389
با تشکر از آقای دکتر تامینی که تنها مردی از گیلان هست که جرات چنین صحبتی را بدون چشم داشتی از آقایان مطرح کرد همه درد دل تمام گیلانی ها به خصوص مردم شهر رشت که محروم ترین مردم از لحاظ امکانات و .... در ایران هست را بیان کرددر حالیکه از هر لحاظ استان ما می تواندجزء اولی ها در ((ایرانم ))باشد .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.